LinkedIn groep Liberaal Lopikerwaard

Bij ons aantreden hebben we aangegeven invulling te willen geven aan ons profiel 'Lokaal netwerk' en ons werkelijk als netwerk te profileren. Via de LinkedIn-groep Liberaal Lopikerwaard zijn we zichtbaar en vindbaar.

LinkedIn heeft de mogelijkheden om een 'look & feel' toe te voegen ('tijdelijk') buiten gebruik. We hebben daarom een bedrijfsprofiel aangemaakt, waarop dit wel mogelijk is. Dit is een entreepagina waarop onderliggende groepen worden aangeboden. Wie op LinkedIn wil laten weten aangesloten te zijn bij Lokaal netwerk Lopikerwaard kan, naast deelname aan de groep zelf, de pagina https://www.linkedin.com/company/liberaal-lopikerwaard/ melden.
Daarbij verschijnt het Lopikerwaardwapen in VVD profiel.

Bestuur Lopikerwaard werkt samen sinds 1328
Het wapen van 'het' Lopikerwaard is bij Koninklijk Besluit vastgesteld in 1974 toen ruim 20 bestuursorganen opgingen in het Waterschap Lopikerwaard. Het ontwerp voert terug tot 1328 toen de dijkbestuurders de handen inéén sloegen nadat Floris V de Hollandse IJssel (bij het Klaphek) had afgedamd. De zwaan die het schild voert vindt men terug in het moderne beeldmerk van Stichtse Rijnlanden, waar in 1994 het Waterschap Lopikerwaard in is opgegaan. Daarmee hield de functie van het Lopikerwaardwapen op te bestaan. Het staat echter symbool voor de ontstaansgeschiedenis van de Lopikerwaard en dat is wat ons als bewoners en bestuurders bindt.

We vertrouwen op mooie ontmoetingen, goede discussies en dat we elkaar regelmatig mogen vinden en tegenkomen. In ons eigen lokale netwerk en de lokale netwerken om ons heen. Natuurlijk hebben we het over onze liberale waarden. Maar vooral over hoe we deze kunnen inzetten voor onze woon- en leefomgeving, infrastructuur, landschap en economie.

Bestuur Lokaal Netwerk Lopikerwaard,
Huib Veldhuijsen