College IJsselstein beëdigd

Het college van IJsselstein is beëdigd. Anastasia van der Lugt en Bernd Roks vetrtegenwoordigen de VVD. Feddo Hartelust neemt de vrijgekomen plaats in de raad in. Saskia van Dijk wordt fractievoorzitter. Anastasia wordt wethouder economie, binnenstad en stenen. Bernd Broks wethouder maatschappij.

VVD-wethouder Ivo ten Hage en VVD-fractievoorzitter in Montfoort, Frank van Rooijen brachten 'Montfoortse knopen'. 'Moet ik ze al tellen? Vroeg Anastasia zich daarbij af. Vanuit het VVD Lopikerwaardbestuur brachten Huib Veldhuijsen en Robbert Verheul de felicitaties over. VVD-Lopikerwaard-voorzitter merkte op dat de gemeenschappelijke regeling (in de volksmond 'de samenwerking') dan wel ophoudt, maar daarmee niet persé de samenwerking. In haar inleiding gaf Anastasia het belang aan van de poortfunctie die IJsselstein heeft naar de Lopikerwaard, zonder daarbij de binding met de U10 gemeenten aan de Utrechtzijde te verliezen.

Afscheid werd er genomen van het zakencollege. Ad de Regt, Inge van Nieuwenhuizen en Peter Doesburg spraken van de kunst van het besturen en roemden de veerkracht van de organisatie. Inge is wethouder geworden voor de VVD in Bodegraven.

Het coalitieakkoord Samen doen.