Hoge onderscheiding voor Ria Driesse

Ria Driesse, tot voor kort fractievoorzitter van de VVD in Montfoort, heeft woensdag 12 september de mr. D.U. Stikker plaquette van de VVD in ontvangst mogen nemen. De prijs geldt als een hoge onderscheiding in liberale kringen, die uitsluitend wordt uitgereikt aan personen die hun sporen hebben verdiend door hun inzet in het politieke bestuur.

Mevrouw Driesse ontving de onderscheiding in IJsselstein tijdens een debatavond van VVD Lopikerwaard. VVD bestuurder Fons van Rooij van het hoofdbestuur reikte de onderscheiding uit. Mevrouw Driesse nam op 27 maart jl. afscheid van de raad in Montfoort. Zij was als bevlogen
politica jarenlang op positieve wijze het gezicht van de VVD in de gemeente Montfoort. Ze trad na de gemeenteraadsverkiezingen van 1982 namens de VVD toe tot de gemeenteraad van Oudewater, alwaar zij tot 1986 raadslid was. In 2002 keerde zij in de politiek terug, ditmaal in
buurgemeente Montfoort. Aldaar was zij 16 jaar fractievoorzitter en meerdere malen lijsttrekker. Hoofdbestuurslid Van Rooij roemde Ria Driesse als ‘een bijzonder constructief raadslid, wier inzet voor het raadswerk zowel qua energie als qua tijdbesteding ongeëvenaard was’. ‘Ria Driesse was altijd aanwezig bij evenementen waar inwoners bij betrokken waren. Zij nam haar rol als volksvertegenwoordiger bijzonder serieus en genoot een uitzonderlijk groot aanzien en respect in de raad en bij inwoners.’, aldus van Rooij, die ook stilstond bij haar werk als informateur en formateur na de recente gemeenteraadsverkiezingen in Montfoort.
De mr. D.U. Stikkerplaquette, genoemd naar de eerste voorzitter van de VVD, is bedoeld voor leden van de VVD die op uitzonderlijke wijze en met grote inzet bezoldigde politieke werkzaamheden in het openbaar bestuur hebben verricht, op een wijze die in positieve zin
gezichtsbepalend is voor de VVD.