Wat voor gemeente(n) willen wij zijn?

Wat voor gemeente(n) willen we zijn? Met die vraag benadert VVD Lopikerwaard de samenleving in Lopik, Montfoort, Oudewater en IJsselstein. Iedereen kan natuurlijk altijd terecht bij de lokale volksvertegenwoordigers, de samenwerkende VVD teams in het Lopikerwaard-netwerk pakken nu ook gezamenlijk het podium. Op uitnodiging van Lokaal netwerk VVD Lopikerwaard gaan fractievoorzitters Bas van der Horst, Nick Kramer, Mathieu Andriesen en Gijs Hoogenboom het gesprek aan met inwoners, ondernemers en woningcorporaties van (buur)gemeente(n) in de Lopikerwaard. Een prikkelend forumdebat om de grenzen te verkennen.

Wat voor gemeente(n) willen we zijn? Met die vraag benadert VVD Lopikerwaard de samenleving in Lopik, Montfoort, Oudewater en IJsselstein. Iedereen kan natuurlijk altijd terecht bij de lokale volksvertegenwoordigers, de samenwerkende VVD teams in het Lopikerwaard netwerk pakken nu ook gezamenlijk het podium.

Op verzoek van het netwerkbestuur schreven partijleden, die actief zijn in de vier Lopikerwaardgemeenten een discussiestuk voor de ledenvergadering eerder dit jaar. De ledenvergadering balanceerde tussen de behoefte aan zelfstandigheid en de vraag of de schaal van de Lopikerwaard wel groot genoeg is om de opgaven die op de gemeenten afkomen aan te kunnen. Voorlopig wordt aangestuurd op gezamenlijke paragrafen voor thema's die voor de vier Lopikerwaardgemeenten relevant zijn. Uiteindelijk gaan de lokale leden over hun eigen programmateksten en kieslijsten. Het discussiestuk leidde tot het verzoek om een publiek debat te organiseren met de samenleving, over ‘Wat voor gemeente(n) we willen wij zijn. In de aanloop naar het vaststellen van de verkiezingsprogramma’s vindt het debat daarover plaats op zaterdag 2 oktober 2021.
Het debat start om 14.30 uur in Fulcotheater (inloop 14.00 uur) in IJsselstein en wordt afgesloten om 16.30 uur met een borrel. Het debat wordt geleid door VVD Tweede Kamerlid Queeny Rajkowski, uit Utrecht.

Zaterdag 2 oktober 2021, 14.30 uur (inloop 14.00 uur). Fulcotheater IJsselstein, Overtoom 3. Vrij entree. Discussiestuk: Lopikerwaard.vvd.nl. Aanmelden: secretariaat@vvdlopikerwaard.nl

Lopikerwaardagenda
De gemeenteraden in 'onze' vier Lopikerwaardgemeenten hebben een omgevingsagenda opgesteld. Ook die tref je hieronder en zal onderwerp van gesprek zijn in het debat dat we met onze fractievoorzitters (en elkaar) aangaan.