Oprichting lokaal netwerk

23 juni 2016 - De VVD-afdelingen IJsselstein, Montfoort, Lopik en Oudewater ontmoeten elkaar in het Lokaal netwerk VVD Lopikerwaard. Er is veel veranderd sinds de lokale liberale vernieuwers in Linschoten en Hekendorp in 1953 de eerste VVD afdelingen in de Lopikerwaard oprichtten.

De leden van de vier afdelingen kwamen op 22 juni 2016 bijeen in Cabauw tijdens de oprichtingsvergadering en hebben unaniem ingestemd met de optichting van Lokaal netwerk VVD Lopikerwaard. De afdelingen hebben de handen ineen geslagen om liberale inwoners van de vier gemeenten effectiever van dienst te kunnen zijn. Het oprichtingsbestuur bestond uit Rob de Vries (IJsselstein, voorzitter/secretaris), Mathieu Andriessen (Montfoort, penningmeester), Els de Graaff-van Meeteren (Lopik, Opleiding en Talentmanagement), Frank van Rooijen (Montfoort, Communicatie en Campagne), Ben van Winden (Oudewater), Marcel Sijbrandij (IJsselstein), Annika Langhout (Lopik) en Gijs Hoogenboom (Oudewater).

Voorzitter Rob de Vries: ‘Ieder VVD-lid en iedere liberaal denkende en zich liberaal voelende inwoner van de gemeenten IJsselstein, Montfoort, Lopik en Oudewater zou toegang moeten hebben tot activiteiten van de VVD. De nieuwe netwerkstructuur biedt ons een krachtige en slagvaardige organisatie om liberalen laagdrempeliger tegemoet te treden.’ Lokaal netwerk VVD Lopikerwaard zal bijvoorbeeld gezamenlijk bijeenkomsten organiseren en sterker online in debat gaan over lokale onderwerpen.' De oudere afdelingen zijn met de nieuwe partijstructuur opgehouden te bestaan. De politieke fracties in de gemeenten blijven zelfstandig functioneren.